Angkor What? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van nonnie - WaarBenJij.nu Angkor What? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van nonnie - WaarBenJij.nu

Angkor What?

Door: Moi!

17 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

En daar zijn we weer!! Ik kan nu al zeggen, dat ik wederom weer geen volledig verhaal kan schrijven, aangezien ze hier zo dicht gaan. En ik geef ze groot gelijk, aangezien de main computer hier net in de hens stond en alle stoppen doorsloegen... het enige licht wat er nog was, waren de vlammen die uit de stekkerdozen en computer kwamen. Maar het zal hier wel vaker gebeuren, aangezien het vuurtje werd geblust en we na 2 minuten weer verder konden (in de plastic brandlucht).
Maargoed, terug naar de orde van de dag, de teleurstelling in Mui Ne. We kwamen daar voor de mooie stranden en de strandduinen. De stranden vielen tegen, maar lagen wel lekker in de zon hoor:) En de strandduinen waren heel mooi, vooral met zonsondergang, alleen hadden we er op gehoopt dat we er vanaf konden surfen of glijden of wat dan ook. Maar dat ging niet zo soepeltjes als we dachten. Maar het was mooi en we hebben lol gehad, dus we mogen niet zeuren (dat mag dan schijnbaar niet...). Onze laatste avond in Mui Ne zijn we met een hele club uit eten geweest naar een local bbq standje. Je kiest heer je sea food uit en dan killen ze het waar je bij staat. Niet helemaal mijn ding... je mag een vis best zijn kop afhakken, maar om hem nou dood te knuppelen op de stoeptegels. Maar goed, we gingen hier eten. We waren met z'n 7en en iedereen had besteld. Maar na een uur had nog niemand iets te eten. Na anderhalf uur hadden 2 mensen wat te eten, wat niet te vreten was. Dus op een gegeven moment zijn we maar opgestaan en naar de kassa gelopen en gezegd: dit willen we betalen, maar daarna gaan we ook weg. Nou, dat duurde ook weer 15 minuten! Dus uiteindelijk zijn we maar gewoon weggelopen. En toen liep er nog een vent achter ons aan om te melden dat we niet hoefden te betalen. Denken we een keer iets cools en crimineels te doen, wordt het weer goedgekeurd... jammer hoor:)
De volgende dag zijn we naar Ho Chi Ming City gegaan. Hier hebben we in 1 of ander raar familie guest house geslapen. De stad is 1 groot doolhof, en wij zaten daar midden in. We hebben mazzel dat we het 's nachts nog terug konden vinden! De volgende dag (10 feb) zijn we naar de Cu Chi Tunnels geweest. Hier kun je zien hoe de mensen in de jaren '70 (tijdens de oorlog tegen de VS) onder de grond leefden en strijdden. Ook was er de mogelijkheid om met verschillende wapens te schieten. Deze kans konden Emma en ik natuurlijk niet links laten liggen (we keken er al zeker 3 weken naar uit:)). Hier hebben we beiden met een AK 47 geschoten. Best koel om dat een keer te doen hoor. En het ging nog helemaal zo slecht niet! Ik mocht zelf op een gegeven moment volautomatisch schieten. Leipe shit...
Terug in de stad zijn we naar het War Museum geweest. Zeer interessant en ook zeker shokkerend. Daarna was het weer tijd voor iets leuks, dus hebben we voor de volgende dag een 2-daagse trip naar de Mekong Delta geboekt. Dit viel tegen, heel erg tegen. We gingen de eerste dag naar de plek waar de floating markt 's ochtends is, maar die was er op dat moment niet. Daarna zouden we naar een cocosnootfabriek, maar in plaats daarvan gingen we naar een vrouwtje wat cocossnoepjes maakt (wel heel lekker). Daarna zouden we naar Ving Long gaan. En dat gingen we ook, maar dan wel om daar direct weer in een bus te stappen. Toen werden we naar ons hotel gebracht, wat een floating house was. Opzich heel leuk en aardig, maar wij hadden een trip geboekt met een fatsoenlijk hotel in de binnenstad. Maar dan zegt de tourguide gewoon: Okay, but now you stay on the boat. Of tewel, jammer voor je! De volgende ochtend werden we om 6 uur gewekt, want er was een heel programma (zouden we dan toch nog een keer naar de floating market?). Na een smerig ontbijt, stapten we in de boot om naar een drijvende visboederij te gaan. Heel leuk hoor, maar dat kennen we nu ondertussen wel. Daarna gingen we, volgens plan, naar de moskee van de Cham minority. En we gingen ook! Alleen mochten we er niet in, hij zat nog dicht (goh echt, het is half 7!!) dus stonden we er met z'n allen voor, terwijl de guide een stukje voorlas uit de lonely planet... Daarna op de boot, om de grens naar Cambodja te bereiken. Deze ging gelukkig een stuk makkelijker dan de vorige grensovergang:)
Eenmaal in Cambodja aangekomen, zijn we naar Phnom Pehn gegaan. De volgende dag (13 feb) zijn we naar de Killing Field of Choeung Ek geweest. Dat was erg indrukwekkend! Om ons hoofd daarna weer een beetje leeg te maken zijn we op de terugweg naar de Russische markt geweest. Hier hebben we een aantal hele leuke dingen voor onszelf gekocht:) Na de lunch zijn we naar het Tuol Sleng Genocide Museum (S21) geweest. Je krijgt hier ongeveer het zelfde gevoel als dat je krijgt wanneer je over een oud concentratiekamp loopt. Heel raar en heel nasty. Maar goed om te zien en te lezen. Dit was eigenlijk het enige wat we hier wilden doen, vandaar dat we de volgende ochtend naar Siem Reap zijn gegaan. Daar konden we 's avonds even lekker onze voetjes laten schoon eten door visjes. De Dr Fish therapie. Kost wat (1 dollar, onbeperkt blijven zitten), maar dan heb je ook wat:) Nou waren onze voeten helemaal klaar voor de volgende dag: Angkot Wat! We hebben fietsen gehuurd en zijn ;s ochtends vroeg vertrokken. We zaten onderweg goed op te letten, zodat we niet het ticket center zouden missen, maar toen we uiteindelijk bij het eerste checkpoint kwamen, realiseerden we ons dat we een andere route hadden genomen en dat we weer helemaal terug moesten om een ticket te halen. Gelukkig was de meneer van het checkpoint zo vriendelijk om ons even op de scooter mee te nemen! Onze eerste stop was Angkor Thom (aangezien iedereen eerst naar Angkor Wat gaat) en daarna Angkor Wat. En alles wat er omheen en er tussen ligt natuurlijk. Dat is het handige aan een fiets, je fiets gewoon ff overal langs!
Ik word er wederom weer eens uitgegooid hier, dus hier moeten jullie het momenteel mee doen.
Xus aan iedereen!

• 17 Februari 2011 - 17:36

Martine:

Zo te lezen veel belevenissen en veel plezier!! Ga zo door zou ik zeggen en vooral genieten en chillen :D! Liefs martine

• 17 Februari 2011 - 17:37

Pa:

Heb je gelukkig net gesproken en wist dus een aatl dingen al. Ook zaken die (nog) niet in je verhaal staan. Maar je verhalen komen (zonder jouw schuld trouwens) met horten en stoten. Over een tijdje kunnenn we alles "live" horen en dan hebben we er ook foto's bij. En daar ben ik wel heel erg benieuwd naar.

• 17 Februari 2011 - 17:52

Jema:

Hoi Manon,

Idd weer heel veel avonturen, leuke dingen maken jullie mee.

Jammer dat het soms wat tegenvalt, (ook dat je geen foto's kunt oploaden) maar gelukkig overheersen toch de bijzondere gebeurtenissen. En die mooie foto's zien we dan wel als jullie thuis zijn, ben wel heeeel benieuwd!

Nog maar even goed genieten die laatste weken! Liefs Jema

• 17 Februari 2011 - 18:09

Jessica:

Dat meen je niet! Heb jij met een Magnum 2.5 (half)automatisch lopen knallen? Te leip! Wederom een mooi verhaal! Tot snel meis! Liefs jess

• 18 Februari 2011 - 19:40

Juud:

nu een verhaaltje met inhoud!
    I Love Cambodia! dus wanneer komt er meer lees voer :D

dikke kus

• 19 Februari 2011 - 14:30

Jasmijn:

Hee!! Nice story, het lijkt me ook wel indrukwekkend om al die oorlogsgebieden te bekijken, vooral die tunnels en dat genocide museum. De Vietcong vocht toch via die ondergrondse tunnels?
    Jammer van die mislukte trip maar jullie hebben volgens mij genoeg gezien om die verloren dagen in te halen ;) Veel plezier in Cambodja xxx

• 19 Februari 2011 - 22:50

Sanne:

Goed spul of niet? Zeker niet van Suussebeek ;)!
    Ondanks de pc je een beetje in de steek heeft gelaten, heb je nog een mooi verhaal op "papier" gezet! Gaaf hoor! Stoere chick of niet, beetje de boel plat schieten! Ben benieuwd na de foto's!
    Jammer dat sommige dingen niet helemaal zo gegaan zijn zoals je had gewild.. Have fun in Cambodja, nieuw land, nieuwe kansen!

• 20 Februari 2011 - 16:27

Mama Judith In Spe:

Nonnie,

Ook ik heb dan eindelijk jou site ontdekt, wist niet eens dat waarbenjij.nu nog in leve was haha. Zo heb ik ook alle verhalen uit Berlijn gemist zo te zien. Maar beter laat dan nooit zeggen we dan maar. Typisch judith!

Maar meis, wat een wereldse ervaringen!! ´traveling is a part of education.´ RIGHT! Geniet ervan, en pas goed op jezelf.

Hier alles goed met Mama in spe, en baby in de buik. We mailen!
    (K)

• 23 Februari 2011 - 07:17

Jema:

Hey Nonnie,

Mooie foto's!!
    Groet uit koud (-5) Hengelo.

• 03 Maart 2011 - 15:51

Sanne T:

WTF is dat voor drankje/ soep/ gif drap?? Dat heb je toch niet geproefd he???????????