De laatste update over de laatste week... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van nonnie - WaarBenJij.nu De laatste update over de laatste week... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van nonnie - WaarBenJij.nu

De laatste update over de laatste week...

Door: Moi!

15 Maart 2011 | Thailand, Phuket

Er werd mij vriendelijk gevraagd nog een laatste berichtje te plaatsen over de laatste week en de thuiskomst. Dus bij deze, voor de fanatieke lezers, nog een laatste update.
Goed, anderhalve week geleden bevond ik mij nog in Thailand... (even snikken) Emma en ik hebben 2 dagen genoten van het strand, de zee en de zon op Koh Lanta. Donderdag 3 maart zijn we met de boot, via Phi Phi(midden op zee overstappen op een andere boot, ook een keer wat anders), naar Phuket gegaan. Dit was absoluut niet het plan, we wilden naar een eiland waar we nog niet waren geweest en dan naar Krabi om terug te vliegen naar Bangkok. Maar aangezien we goedkoper terug konden vliegen via Phuket, zijn we hier maar naartoe gegaan. Als je hier dan toch bent, kun je net zo goed verblijven in Patong. Sommigen kennen dit misschien van tvprogramma's. Hier zijn alle tv propgramma's van rtl5 opgenomen over dronken jongeren, sexindustrie etc. Op de boot van Phi Phi naar Phuket werd ons een busticket naar Patong aangeboden voor 150 baht pp. Wij hadden het idee dat dat veel te duur was en daarom gingen we er niet op in. Toen we uiteindelijk op de pier kwamen gingen alle honderden mensen er snel vandoor met hun busjes (ja, zij hadden wel een ticket gekocht) en bleven Emma en ik met ons 2en achter. We moesten en zouden het goedkoper kunnen. En dat kon natuurlijk ook! We vonden 2 scootertaxis, die ons voor 60 baht naar Old Town Phuket brachten. Hier konden we voor 25 baht met de lokale bus naar Patong. Daar hadden we toch samen even 65 baht (1,50 euro) pp uitgespaard! Aangekomen in Patong vonden we direct een goeie slaaplaats en konden we snel door naar het strand. 's Avonds liepen we door de beruchte straat van Patong, waar we direct zagen waarom deze straat zo berucht is. Overal travestieten, ladyboys, striptenten, dansende meisjes op tafels en rond palen en om de 5 minuten werd ons een pingpongshow aangeboden. Nu hoor ik je denken: pingpong show? Jaja, dat is typisch Thais. Bij een pingpongshow laten thaise vrouwen, ja hoe zeg ik dat netjes..., zien wat ze allemaal in hun lichaam kunnen verstoppen en dan tevoorschijn kunnen halen. We werden getipt dat we dit toch echt een keer moesten zien. De bedoeling was om dit in Bangkok te doen, maargoed, als het ons op Phuket aangeboden wordt. Same same rigth? Dus we liepen met de vriendelijke jongen mee naar 1 of ander afgelegen zaaltje, wat vol zat met westerlingen, en met een podium in het midden. Hier liet een vrouw net zien dat ze 40 meter glow in the dark touw kan verstoppen en het er da op een klosje uit kon halen.... jaja, hoe kom je er op? Toen we, front road, gingen zitten, kregen we de drankkaart onder de neus. Of we even 20 euro voor een colaatje wilden betalen... euhm... we hadden een duur colaatje verwacht, maar zo duur? Dus we zijn na 5 minuten weer vertrokken en zijn de rest van de straat gaan bekijken. Hier werden we nog belaagd door wat mensen die ons met dildo's gingen slaan/strelen (hoe je het ook wilt noemen) en werden we wederom elke keer weer gevraagd voor een pingpongshow. Na een enerverende avond zijn we maar naar bed gegaan, want de volgende dag werd weer een zware dag: bakken op het strand. Die avond zijn we alsnog naar een pingpongshow geweest, alleen iets te laat... pas om half 2 terwijl die tenten schijnbaar om 2 uur dichtgaan (weten wij veel!). Tijdens het drinken van het heel dure colaatje (12,50!) lieten de vrouwen op het podium zien wat ze allemaal verstopt hadden. Onder andere: veel touw, touw met naalden, pingpong ballen (ze schieten hem zo in het glas!), dartpijltjes (alle ballonnen daarna kapot), vissen, een vogel (jaja, levend, vloog zo zijn kooitje weer in...) en ze konden weliswaar sigaretten 'oproken'... Jammer genoeg was het te veel gevraagd om dit alles met een beetje enthousiasme of een glimlach te doen. Dat was dan wel weer jammer!
Zaterdag 5 maart zijn we teruggevlogen naar Bangkok. Na ons gesetteld te hebben zijn we maar gaan eten. Hier heb ik toch maar eens even de kippenpootjes (in Thailand noemen ze het kippenelleboogjes) geprobeerd. Niet zo lekker en spectaculair als het klinkt. Het is feitelijk alleen bot, kraakbeen en nageltjes. Maargoed, hebben we dat ook geprobeerd. Die avond hebben we ook al een beetje geshopt en hebben we onze nagels laten doen. U leest het goed: Bob, heeft nagellak op laten doen! Zondag zijn we naar de weekendmarket geweest. Een hele happening, maar ook hartstikke druk. Uiteindelijk zijn we weer teruggegaan naar het "backpackers-gedeelte". Hier hebben we nog wat meer geshopt en heb ik 's nachts mijn haar laten doen. Aangezien we om 06.00 am werden opgehaald met een busje om naar het vliegveld te gaan, had het niet veel nut om te gaan slapen. Vandaar dat we om 03.00 am nog een lekkere massage hebben genomen, om 04.00 am nog geshopt hebben en om 05.30 gingen douchen. Daarna nog ff ontbijten en toen zat het avontuur er toch echt op. Maandagavond kwamen we rond 19.15 lokale tijd op Düsseldorf aan. Na wat bagage-oponthoud liepen we rond 20.15 de schuifdeuren door, waar onze daddys stonden te wachten. Rond 22.15 uur kwamen we in Hengelo aan, bij het huis van Emma's vader. Hier was het huis leuk versierd, zat de woonkamer vol met ouders en aanhang en waren er allemaal lekkere dingen klaargemaakt. Rond 01.15 uur was het tijd voor mij om mijn bed op te zoeken aangezien ik bijna staand in slaap viel. En toen ik dinsdagochtend wakker werd, was ik lichelijk gedesorienteerd... Emma was niet in de buurt en ik sliep in mijn eigen bed. De reis was nu echt afgelopen...
Back to reality...

• 16 Maart 2011 - 11:11

Jema:

Hey Manon,
    Fijn dat je weer thuis bent!

Ja, dat wordt wel even weer wennen met temperatuur en eten. Hier geen insecten als toetje......

• 17 Maart 2011 - 09:44

Bruder:

Net even al je verhalen gelezen en foto's bekeken. Veel herkenbare dingen. Mooi dat het 1 groot succes was en je moet idd niet zo verwend doen over snorkelen en duiken (al doe ik het zelf ook een beetje hier)