Jahoor,zeg het maar: Bob, je bent een verwend nest - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nonnie - WaarBenJij.nu Jahoor,zeg het maar: Bob, je bent een verwend nest - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nonnie - WaarBenJij.nu

Jahoor,zeg het maar: Bob, je bent een verwend nest

Door: Moi!

01 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Zo, we zijn momenteel dus in Thailand. We hebben eerst een nachtje in Bangkok geslapen, voordat we het vliegtuig namen naar Phuket. In plaats van naar het van tv bekende Patong te gaan (zuipen tot je erbij neervalt), lieten we ons afzetten in Kata. Dit 'dorpje' heeft een mooi strand, leuke eettentjes en de touristen bestaan uit stelletjes, families en senioren. Na anderhalve dag op het strand te hebben gelegen, waren we bang zelf ook grijze haren te krijgen, dus hebben we de boot gepakt naar Koh Phi Phi. Dit was ook eigenlijk de enige reden waarom we naar Phuket wilden, omdat de boot naar Phi Phi vanuit daar vertrok. Over Phi Phi hadden we de meest geweldige verhalen gehoord. Het strand was geweldig en je kon er ook nog eens goeie parties gezoeken. Nou... noem ons verwend, maar het strand was nou echt niet zo mooi. En de parties waren zeer minimaal: er waren 2 strandtenten, die de stekker er wederom om 1 uur uittrok. Tuurlijk waren alle backpackers toen al ruimschoots dronken en zag je iedereen kotsen of met een one-night-partner vertrekken, maar Ems en ik waren nog niet eens klaar met indrinken! De 26e zijn we naar het tweede eiland van Phi Phi geweest (phi Phi Leh). Hier is de film de beach opgenomen. Tijdens de trip bezochten we nog meer dingen, namelijk Monkey Beach (een strand met gestrande apen), Viking Cave (waarom het zo heet, geen idee...), Pileh Bay (een baai met het meest mooi en heldere water ooit!!), Loh Sah Mah Bay (schitterend om te snorkelen (leek al meer op Baby beach:))) en als laatste Maya Bay (van de film The Beach). Dit was wel heel mooi. Niet zo als in de film, maargoed, die technische mensen van de filmbranche moeten ook wat te doen hebben, dus dan kunnen we net zo goed het strand breder maken, de baai dichtmaken etc. Op de terugweg op de longtailboat zagen we de zonsondergang. Geen slechte dag dus:) De dag erna hebben we naar Longbeach gelopen. Dit zou het mooiste strand van Phi Phi moeten zijn. Jah, dan zijn de verwachtingen natuurlijk ook groot en dan kan het alleen nog maar tegenvallen. Het water was er wel lekker, helder en mooi, maar het strand bestond gedeeltelijk uit dood koraal en dat is niet zo lekker voor de voetjes (ondanks dat er 4 cm eelt op zit momenteel...). De 28e (gister)zijn we van Phi Phi verhuist naar Koh Lanta. Eerst ben ik nog even naar het Viewpoint op Phi Phi gelopen. Dit is boven op een berg, wat daarwerkelijk een schitterend uitzicht geeft over 2 baaien. Het kostte wat moeite en zweet, maar het was de moeite waard:)
We zitten momenteel (op Koh Lanta) in een heel gave bungalow! Voor mijn ouders en dushis: de badkamer lijkt een beetje op de keuken op Aruba--> geen echt dak. Hierdoor lijkt het alsof je buiten naar toilet gaat en staat te douchen. Heel gaaf! Er staat zelfs een (groene) boom in de badkamer! Verder is de bungalow helemaal van bamboo/hout, wat inhoudt dat er overal gaten en kieren zitten. Dit trekt nog al veel huisdieren aan, maar dat maakt niet uit! Vandaag en morgen staan in het teken van chillen, zonnen, strand en zee. Daarna waarschijnlijk nog 1 eiland en dan maar weer een keer terug naar Bangkok. Er zit niets anders op...
Dit is dan waarschijnlijk ook mijn laatste berichtje. Iedereen bedankt voor het lezen en de leuke berichtjes en tot in NL!
Xus!

• 01 Maart 2011 - 15:37

Jema:

Hoi Manon en Emma

Veel strand, zee en leuke dingen doen! Je moet er maar zin aan hebben!

Alle gekheid op een stokje, geniet er nog een paar dagen lekker van. En dat Aruba gevoel, heerlijk toch!

Groetjes xxx

• 01 Maart 2011 - 18:05

Pa:

Het is een verhaal met horten en stoten, maar geeft toch een goed beeld van wat jullie allemal meemaken en zien.
    Geniet nog volop van de warmte, de stranden en de vrijheid.
    Want hier wacht het boze, koude, strenge Nederland weer. En dan zie ik hopelijk ook veel foto's.
    Veel plezier nog.

• 01 Maart 2011 - 19:35

Wan:

Lieve Non en Ems,

Wat lijkt me dat heerlijk om nu op het strand te zitten en drankjes te drinken. Heb veel zin jullie weer te zien. Geniet van al het moois en tot snel.

Heel veel liefs

• 01 Maart 2011 - 20:21

Lisa :

Meere!

Verwend kind dat je d'r bent! Ik weet zeker dat wanneer je weer een keer in Leeuwarden bent, je aan dit verhaal terugdenkt en dan denkt; jeeeeeemig, was ik nu maar weer op dat mooie strand en in die moooooie onderwaterwereld!
    Goed om te horen dat je zo'n mooie tijd hebt.. jaloers!! Kom nu maar snel terug want ik wil meer foto's en guess what... pré-gala begint natuurlijk pas om 1uur dus wordt een mooi feestje!!

Kus

• 02 Maart 2011 - 13:20

Jasmijn:

Aaaah je bent inderdaad een verwend nest haha! Tijd is wel gevlogen of niet soms? Tot op het pre gala in ieder geval en ben benieuwd naar de rest van je foto's!! :D

xxx

• 03 Maart 2011 - 16:02

Sanne T:

Dushi, wat is het allemaal snel gegaan zeg! Je hebt zoveel mooie dingen gezien en nu MOET je alweer terug naar NL.. Hoe depri is dat? Ja daar weten wij nou eenmaal alles van! Grr...

Die baaien en die rotsen die uit de zee steken lijkt me echt fantastisch, mooi dat jullie dat tripje nog hebben kunnen maken! Ach huisdieren in de badkamer en een open keuken, das toch heul normaal! =)..

Doe maar rustig aan als je thuis bent, we spreken elkaar snel! We mailen (ik doe m'n best) en anders kom ik wel een keer langs in Hengelooo..

Geniet van jullie laatste dagen daar!! Weet je al precies wanneer je terug gaat?

x

• 05 Maart 2011 - 12:29

Jessica :

Maargoed dat je terugkomt.. Nog 1 verhaal en ik had het niet meer getrokken, dan was ik gewoon die kant op komen zeilen..
    Lieverd, geniet van het laatste stukkie en alvast een goede reis terug..

kus Jess

• 06 Maart 2011 - 13:04

Nora:

wat een avontuur heb je weer beleefd :-) veilige reis terug!!! Tot snel zwoerdje