Sihanoukville: we came, we saw, we left... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van nonnie - WaarBenJij.nu Sihanoukville: we came, we saw, we left... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van nonnie - WaarBenJij.nu

Sihanoukville: we came, we saw, we left...

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

Lieve lezers,
Daar ben ik weer. En ik ben bang dat ik ff door alle bestemmingen heen moet razen, aangezien ik momenteel heel erg achterloop met het verhaal en natuurlijk elk moment weer uit een internetcafe kan worden geschopt.
De dag nadat we Angkor Wat hebben bezocht zijn we met de bus naar Sihanoukville vertrokken. Van Siem Reap tot aan Phnom Pehn hadden we geen airco en konden de ramen niet open, waardoor iedereen kapot ging van de hitte. Je zag iedereen om zich heen kijken onder het mom van: wat moet ik met mezelf en deze warmte. Maar gelukkig waren we na 6,5 uur al in Phnom Pehn. Daar moesten we even wachten om daarna met een bus MET airco naar Sihanoukville te vertrekken. Hier kwamen we 's avonds aan en werden we lichtelijk teleurgesteld. We hadden gehoord dat dit een strand en party paradise was. Maar de party bleek elke dag (nacht)rond 1 uur afgelopen te zijn... en het strand was wel mooi, maar het mooiste strand zat 5 km verderop. We zijn er een dag met de tuktuk naar toe geweest, maar vonden het niet mooi genoeg om dat nog een keer te doen. 18 februari hebben we een boottrip geboekt. Hiermee bezochten we 3 eilanden. Het eerste eiland was mooi om de onderwaterwereld (snorkelen). Jammer genoeg ben ik at dat betreft een beetje verknalt op Aruba (baby beach), aangezien ik het hier maar weinig bijzonder vond. Het volgende eiland was Bamboo eiland. Dit was wel heel erg mooi. Hier hebben we lekker in het heldere en hemelblauwe water gedobberd ('s avonds merkte ik op dat dit toch niet zo slim was, aangezien ik hier behoorlijk verbrand was). Het derde eiland was wederom mooi om te snorkelen en wederom viel het mij tegen. Tijd om de dag erna de spullen te pakken en een nieuw avontuur te zoeken. We gingen naar Koh Kong. Dit is een grensplaatsje tussen Cambodia en Thailand. Iedereen komt hier doorheen opweg naar Thailand, maar niemand blijft. Wij dus wel! WE zijn naar de Tatai Waterfall geweest en naar de grootste mangroves van South East Asia. Jammer genoeg begon het keihard te regenen toen we naar de mangroves gingen, maar het was er nog net ze mooi om:)
De 21e was het tijd om de grens over te gaan naar Thailand. Van Koh Kong naar Trat en van Trat met de bus naar Bangkok. Ik zal eens even netjes een ander berichtje beginnen over Thailand. Tot zo!

  • 01 Maart 2011 - 15:19

    Emma:

    Ben echt jaloers, wou dat ik jou was...

  • 01 Maart 2011 - 15:29

    Jema:

    Je maakt me nieuwsgierig...gauw naar je andere berichtje!

  • 03 Maart 2011 - 10:29

    Marjolein:

    Wat gaat alles snel! Haha behalve die busreis. Je bent grappig maar dat wist je zeker al?

  • 03 Maart 2011 - 15:54

    Sanne T:

    Wat zijn we toch verwend he! =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 63178

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: