De avonturen van Emma en mij in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van nonnie - WaarBenJij.nu De avonturen van Emma en mij in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van nonnie - WaarBenJij.nu

De avonturen van Emma en mij in Vietnam!

Door: Moi!

13 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

Goeieavond allemaal!
Het duurde even voordat ik eindelijk weer een computer en wat tijd gevonden heb om een update te schrijven,maar bij deze. Op fotos moet helaas nog even gewacht worden,aangezien ik op deze computer niet kan uploaden.
Goed, we waren gebleven in Hanoi, na de vreselijke busreis... De 22e van januari hebben we maar even een rustdag gepland om goed bij te komen van de 2 dagen ervoor. We hebben een stadswandeling door Hanoi gemaakt, wat gewinkeld en wat dingen bezocht. s Avonds hebben we op straat typisch Vietnamees voedsel gegeten. Dit verschilde van seafood, tot aardappelrolletjes, tot kikkers. Dus uiteraard hebben we alles geprobeerd, ook de kikker. Gewoon op een stokkie, ff op de bbq en dan wordt hij met een schaar in vier stukjes geknipt. Hij wordt niet gekruid of ontleed, dus je moet oppassen dat je niet de darmen etc opeet of je schaaft aan zijn pootjes. Het is misschien een raar idee om het te eten,maar het is wel heel erg lekker! Terwijl we lekker een kikker aan het wegwerken waren,zagen we allemaal ratten en kakkerlakken tussen de tafels en in de keuken lopen... Les 1: kijk nooit in de keuken en kijk nooit op de grond. Achjah,het eten was er net zo lekker om. Opweg naar het hostel hebben we een ticket naar Halong Bay voor de volgende ochtend geboekt> 2 dagen,1 nacht. Dit was echt een supermooie trip. We hebben verschillende grotten en binnenplaatsjes (baaitjes) bekeken, tussen de eilanden doorgevaren en een floating village en fishingmen village bekeken. De 24e kwamen we rond 18.00 uur weer thuis, zodat we s avonds nog mooi naar de (typisch vietnamese) puppet show konden. Dit is een soort van vietnamese muppet show. Alleen dan zonder gekke beestjkes, zonder grappen en met een verhaal en muziek. Het was een must see, dus vandaar dat we er maar even naartoe gingen. Die avond hebben we ook een open bus tour ticket gekocht. Dit is een soort van hop on hop off bus. Je koopt de tickets met een bepaald aantal stops in verschillende plaatsen en dan kun je zelf bepalen hoe lang je daar blijft. Ideaal dus! De volgende dag vertrokken we opweg naar Hue. Na 14 uur rijden kwamen we aan en leek het net Nederland> alleeeeeeeeeen maar regen en kou. Hier wilden we dus zo snel mogelijk weer weg. We hebben overdag de Tu Doc Tomb gezocht en het Citadel en we zijn de volgende dag naar Hoi An gegaan. Dit is DE stad om kleding te laten maken. Maargoed, we zijn hier niet om te winkelen, dus wij zijn naar My Son gegaan. Dit is een soort van Angkor Wat, alleen dan veeeel kleiner en iets ouder. En totaal gebombadeerd door de US... Toen we terug kwamen in Hoi An zijn we toch maar eens wat winkeltjes gaan bekijken en tja.. dan loop je wel eens ergens tegen aan. Ik heb dus maar even een te gave winterjas laten maken en een jeans. Deze zijn nu per seamail opweg naar huis. De 29e zijn we met de bus vertrokkeb richting Nah Trang. Dit is een redelijk grote stad, dus we dachten dat het wel een goeie plek zou zijn om chinees ( en vietnamees) New Year te vieren. Nou bleek het niet echt de meest geschikte party place te zijn. Maar ondanks dat hebben we ons uiteraard wel vermaakt. De 31e hebben we een dagtocht op de boot gedaan, met de Funky Monkey. Dan ga je langs allemaal verschillende eilanden, langs een sealife park, je luncht op de boot en er is karaoke. Wat wil een mens nog meer?
De volgende dag was er weinig te doen, aangezien alle winkels een paar dagen voor New Year dicht gaan. We hebben dus maar een stadswandeling gedaan en op het strand gezeten. De volgende dag zijn we naar een Mud Spa geweest. Hier hebben een modderbehandeling gehad. Of tewel, een modderbad, een reinigingsbad etc. Een hele ervaring! s Avonds was het New Year om 00.00 uur. We zijn naar het strand gegaan om samen met 10.000den mensen naar het vuurwerk te kijken. En dan niet een paar minuutjes, nee, gewoon 20 minuten lang! Daarna zijn we naar de kroeg gegaan,rond 03.00 uur naar een strandfeest en uiteindelijk eindigden we ergens bij een straattentje om te ontbijten. Rond 06.15 uur leek het ons wel een mooie tijd om te gaan slapen. De 3e was alles dicht en de 4e zijn we vertrokken naar Dalat. Hier hebben we de volgende dag gecanyoningd. Dit is een soort van abseilen van watervallen. Super vet!!! We hadden ook nog eens een heel leuke groep met wie we s avonds uit eten zijn geweest. Na het eten wilden we nog wat samen drinken,maar het enige wat nog open was, was een karaoke bar. Tja, wat moet je dan? Dan zin je Daddy Cool met een Israelisch meisje en Grease, Summer Loving, met een Spaanse jongen. Heb ik dat ook een keer mee gemaakt toch? En alle glazen en ruiten waren naderhand nog heel!! De volgende ochtend hebben we de bus naar Mui Ne gepakt. Dit plaatsje staat bekend om zijn zandduinen en mooie stranden. Dit was een beetje een tegenvaller aangezien het strand maar plaatselijk uit zand bestond en je niet echt kon surfen van de zandduinen. Daarbij zat de eerste avond alles vol, waardoor we uiteindelijk in een soort van superdure honeymoonsuite hebben geslapen. Seaview, alles spikspan en alles er op en er aan. Maar de volgende dag hebben we toch maar evebn iets goedkopers gezocht. We hebben samen met een Duits meisje (Annika (zalf)) en een Spaanse jongen (Ledzar) van het canyoning een paar leuke, goedkope bungalows gevonden en hebben de andere 2 nbachten hier geslapen.
Ik word hier lkichtelijk weggekeken, aangezien ze de computer willen afsluiten, dus ik ben banmg dat dit een wordt-vervolgd-verhaal wordt. Sorry!
Tot de volgende keer maar weer!
Xus!

• 13 Februari 2011 - 16:34

Lisa :

Manonnie!

Dat klinkt weer suuuuper mooi allemaal, ben benieuwd naar de foto's!! Hoop dus dat die ook snel online komen :-) Geniet nog maar lekker daar!

Liefs

• 13 Februari 2011 - 16:40

Bruder:

klinkt mooi zus, heb je de grote sprong van de rots gedaan In Dalat? Nu naar Cambodia? Check Kampot/ Kep. Groeten uit Agnes Waters

• 13 Februari 2011 - 17:15

Jema En Jepa:

Hey Manon!

Wat is dat toch met U....steeds stoppen met tverhaal, de spanning opbouwen en wij maar wachten tot het volgende internetcafe!

Dat krijg je natuurlijk als je zoveel leuke dingen te doen hebt, dan gun je je geen tijd om je verhaal te updaten! We begrijpen het, wel heel fijn dat we toch af en toe jullie avonturen kunnen lezen.

Nu op naar Cambodja, daar zal vast ook weer veel te beleven zijn.

Liefs van de allerliefste jeweetwel...ook aan Emma

• 14 Februari 2011 - 07:38

Juud:

Nonnie je laat je toch niet weg sturen en ons wachten ;)
    Vet Cool. Jammer van het weer.. Als het maar gezellig is toch:) Ben benieuwd naar de rest! En jullie plannen.
    Dikke kus vanuit het regenachtige Hengeloooo

• 14 Februari 2011 - 10:17

Lisanne:

Manonniee!!

Super leuk verhaal ben benieuwd naar het vervolg geniet er nog van en kijk uit naar de foto's!!

Kus

• 16 Februari 2011 - 11:36

Jasmijn:

Hee Meere!!

Gatver wat smerig die kikker haha. Maar je zit iig niet stil, wat een gave dingen allemaal...! Hoop dat het weer wat beter wordt en zoals ik het nu goed begrepen heb ga je naar Cambodja, enjoy!! xx

• 17 Februari 2011 - 13:02

Sanne:

Haha ik dacht al wat ga je snel door het verhaal heen en zo weinig details, maar op het eind kwam de reden; je wordt weggekeken! Maar volgensmij heb je wel weer super mooie dingen meegemaakt daar! behalve de kikkers natuurlijk.. ieee ;) Nou ik wacht al weer op het volgende verhaal! en foto's. Genietse! xxxxx

• 19 Februari 2011 - 23:13

Sanne T:

Goed gevulde kikker, mmhz.. Uitgehold zou ik 'm wel lusten denk ik... Geen rat gegeten? Dat zou ik dan wel een goede actie vinden ;)..