Geweldige reis! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu Geweldige reis! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu

Geweldige reis!

Door: Moi

25 Januari 2013 | Indonesië, Lovina

De vlucht van Ende naar Denpasar was memorabel. Iets om nooit te vergeten. We waren er nu wel aan gewend geraakt dat alles altijd te laat is, of gecanceld is. Dus als de vlucht om 15.15 vertrekt, dan kun je best om 14.50 nog ff buiten een sigaretje roken en daarna naar toilet. Maar toen Emsom 15.10 op toilet zat (hing), dacht ik haar naam te horen. Alsof ze werd omgeroepen. En jahoor, daar kwam een meisje met een walkietalkie aan. 'Emma?" Nee, Emma zit op toilet. 'Your plain wants to leave' ha ha ha. Dus ik ems roepen. Die chick door de walkietalkie doorgeven dat emma op toilet zt,mar dat we er aankwamen. Dus we renden naar het vliegtuig, waarvan de motors al vol draaiden en er werd nog ff snel een trapje voor het vliegtuig neergezet voor ons. Geweldig! Maar het werd nog moier. We hadden een tussnlanding op Labuan Bajo. Hier moesten wat mensen uit en we zouden na 15 min weer vertrekken. Dus iedereen bleef braaf in het vliegtuig. Maar wij wilden er eigenlijk wel ff uit. Dus mochten we uitstappen en een beetje op de landingsbaan spelen. Dat is toch geweldig? Vlak voor het opsteigen gingen we weer aan boord en vlogen we verder naar Bali. Wat een vlucht:-)
Eenmaal op bali wisten we waar we naartoe wilden. De taxis kosten 60.000 rp (6 euro), voor 5 min dus we besloten te gaan lopen. Toen we net bij het vliegveld weg waren kwam ons een taxi achterop die ons wel op de meter mee wilde nemen. Voor 20.000 rp werden we voor de deur afgezet:-)
De volgende dag stapten we in de bus op weg naar Lovina. Onderweg hebben we nog een heerlijk doos met verse aardbeien gekocht voor wel 10.000 rp. En na 4 uur waren we op de plek van bestemming. We checkten in in een home stay die veel weg had van ons mooie huisje in Ubud. Alleen zaten we hier aan het strand en hadden we een zwembad! Na een flinke wandeltocht kwamen we er achter dat je hier met dolfijnen kon zwemmen. We gingen eigenlijk naar Lovina om 's morgens vroeg dolfijnen te spotten op zee. En je raadt het al: de zee was te ruw en gevaarlijk om te varen. Maar zwemmen met dolfijnen was nog niet zo'n gek alternatief:-) de volgende dag om 09.00 mochten we ons gezicht laten zien aan de flippers.
En dat was toch wel weer heel leuk!! Een beetje spelen met zo'n beestje, het visjes voeren... heel gaaf!
De 15e werd het tijd Bali te verlaten en Java te exploren.

• 25 Januari 2013 - 22:01

Jema:

Hey Manon,
    Mooi dat we weer "bij" zijn wat betreft jullie avonturen! Je maakt wat mee zover van huis...en ze zullen daar die 2 blanke dames ook niet snel vergeten! Nog een paar dagen lekker genieten en energie opdoen voor de volgende 2 jaar werken....
    Groetjes uit een koud en nog redelijk wit Hengelo ( zondag gaat het dooien)