Djogdja - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu Djogdja - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu

Djogdja

Door: Moi

26 Januari 2013 | Indonesië, Yogyakarta

Na het ontbijd hebben we de trein gepakt van Solo naar Yogya. We stapten uit bij station Tugu en kwamen direct op de hoofdstraat: maliboro street, vernoemd naar... jahoor, meneer van de sigaretjes. We doken een steeg in, en daarna 1 of ander doolhof, en vonden een slaapplek. We dumpten de tassen en gingen naar een galerie waar batik werd gemaakt. Dit is stof die door midden van wax en verf mooie patronen krijgt. Typisch iets van Java. Eigenlijk van Solo, maar daar zat alles dicht, dus namen we hier genoegen mee.
De volgende dag moesten we vroeg op, want om 05.00 werden we opgehaald voor onze eerste bezichtiging van de dag: Borobudur. Hier werden we belaagd door locals die met ons op de foto wilden (een man kwam letterlijk met zijn baby achter ons aangerend), waardoor we amper genoeg hadden aan de 3,5 uur om alles te bekijken. Daarna gingen we naar een klein tempeltje, Mendut, opweg naar Pramdanan. Pramdanan was haast mooier dan Borobudur, maar ook hier leken we wel filmsterren... ik had nooit verwacht ooit nog te zeggen: no more pictures please!
We kwamen in de middag terug en toen zijn we de stad maar gaan verkennen. Het paleis, water castle, beetje rondlopen. Je moet toch wat:-)
De dag erna werden we om 07.00 opgehaald om naar Dieng Plateau te gaan. Na 4 uur rijden kwamen we aan bij 3 kleine vervallen tempeltjes. Lullig.. gelukkig was de scenery wel heel mooi. Overal bergen waar dingen verbouwd werden. Daarna gingen we nog naar een meer dat dagelijks van kleur veranderd. Die dag was het groen-blauw, wat er mooi uit zag. Als afsluiter gingen we nog naar een krater. Te vergelijken met die in Bromo, maar dan gelijkvloers. Dus je kon er zo instappen als je zou willen, maar ik voelde die behoefte niet direct:-)
'S avonds hebben we nog een poging gedaan om te shoppen, maar helaas is Yogya niet zoals Bangkok...