Ben ik weer! - Reisverslag uit Gosford, Australië van nonnie - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Gosford, Australië van nonnie - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2006 | Australië, Gosford

G'day mensen! Hier weer een berichtje van mij. Duurde even maar dan heb je ook wat. Ik zal beginnen bij het begin. Ik ben woensdag 28 juni naar Sydney gegaan. 's Ochtends ben ik door Marea gedropt in Gosford, daar op de trein gestapt naar Sydney Central en toen met de trein naar Circular Quay, daar op de veerpond gestapt naar Woolwich. Toen een paar straatjes uitgelopen en tada: een joekel van een huis, mijn huis voor de komende dagen:D Toen ik daar aankwam was alleen Dominic (een na jongste zoon, 22) er, want Christine (moeder, zus van mijn tante) en Juliet (jongste dochter, 16) waren nog op de terugweg van Tasmanie (kleine vakantie), Phil (vader) was aan het werk en Richard (jongste zoon, 19) ook. Ze hebben nog 3 kinderen (Anna: 24, Andrew: 27, Daniel: 29) maar die wonen allemaal niet meer thuis. Dat was ff een kleine uitleg over de Salters. Aldus, wanneer iedereen thuis was gingen we uit eten. Een vriend van Dominic die we onderweg tegenkwamen ging ook mee, dat maakt daar allemaal niets uit joh, eentje meer of minder... mooi wereldje:D. Donderdag had ik afgesproken met 2 dames die Frank nog kende van de Contiki tour. Bleek donderdagmorgen dat ze met zijn drieen waren: Danielle, Alison en Kathy (denk ik...) Echt super aardige mensen! Ze hebben me Manly Beach laten zien (bekendste strand van Sydney (stad)) en Darling Harbour (een wijk, waar je o.a. veel kan stappen) en China Town. En daar waren we de hele dag druk mee:D Donderdagavond bij Christine gegeten, ze had Andrew uitgenodigd, zodat ik die ook leerde kennen, was uiteraard gezellig. Vrijdag ben ik met Christine, Richard en Juliet naar een dierentuin geweest. Het weer was minder (koud en regen) dus dat was jammer, maar alsnog een leuke dag gehad (en veel dieren gezien) 's Middags geluncht bij Balmoral Beach in een heel mooi exclusief restaurant/ cafe. En vrijdagavond uiteraard weer uit eten. Heerlijk:D Zaterdag kwam de rest van de familie over en zijn we met zijn allen weg geweest met de boot van Phil. Wat een ding! 3 slaapkamer, 3 inloopkasten, 3 badkamers, keuken, woonkamer met plasma tv en alles erop en eraan! Daar hebben we de hele dag uitgehangen. We zijn overal naartoe geweest: Harbour Bridge, Opera House, Manly Beach etc. En 's avonds hebben we met beide families gegeten. En rond een uurtje of 8 naar huis. Wat een leventje voor een paar dagen! Maar daar kan ik zeker wel aan wennen:D:D:D:D. Misschien dat ik er nog wel een paar daagjes naartoe ga... Zondag zijn we wezen 'Whale watching'. En we hebben er een paar gezien! En ook een hele groep (stuk of 30) dolfijnen. Gewoon een paar meter uit de kust... super gaaf!
Maandag zijn we (Hollie, Isabelle, Claudia, Sophie en ik) naar de bios geweest, naar de film Click. En daarna ben ik eindelijk naar de kapper geweest en 's avonds heeft Claudia mijn hare geverfd. Dus het kan er weer mee door:D. Dinsdag was het niet heel erg mooi weer, dus hebben we een film gehuurd: Goal!!! Woensdag zijn we naar Reptile Park geweest. Dat was echt gaaf. Koala's aaien, python vasthouden, allemaal andere dieren aaien/ vasthouden/ zien. Te koel:D. Donderdag waren hier 2 vriendinnen van Hollie. We zijn naar Terrigal en Erina Fair geweest. En vrijdagmorgen zijn we naar de Blue Mountains geweest. Over mooi gesproken... jeetje! En zaterdag zijn we naar de Jenolan Caves geweest, ook hardstikke mooi. En zaterdagavond zijn we weer naar huis gegaan. Zondag was er een Food & Wine Festival in Terrigal. Hier zijn we naartoe geweest. Zondagavond was het volle bak hier. Wij met zijn 8-en, Jill (een vriendin van Isabelle) en de Woods (een familie die hier in de buurt woont). En vandaag is het maandag... Vrij wein ig gedaan tot nu toe... Ben snotverkouden en een beetje ziek, dus doen het ff rustig aan. We gaan zo naar The Entrence op pelikanen te voeren:D Ohjah... en we hebben net Sophie's haar geknipt:D:D:D. Dat was hem wel weer. Nog maar 4 weekjes en dan is Manon alweer thuis...snif snif. Voor nu: ayo! Xus!

  • 10 Juli 2006 - 07:09

    Juudje:

    Hej lieverd!!!

    heb zo mn laatste gesprek van school. Na je verhaal helemaal zin in :)
    heb dus vakantie en bezig met mn kamer!! helemaal niets bijzonders dus

    dikke kus juudje

  • 10 Juli 2006 - 09:14

    Aniek:

    He zwoerdje!! wat een luxe ik hoor het al! heeeel wat anders daneuh Dakota!! goed goed ik hou al op! is niet orgineel meer he ;) Goed om van je te horen, nu maar even rustig aan ja als je je niet zo goed voelt! Tijd gaat snel he wanneer je fun hebt? ;) maar goed als je thuis komt straks staan er ook alweer genoeg dingen op de planning toch? ;)

    Aniek, Ayooo!

  • 10 Juli 2006 - 10:32

    Mama:

    Ha, Manon

    Eindelijk weer een berichtje op je site, leuk hoor!
    Ja, je maakt wat mee.....
    Geniet maar, want 28 augustus is het weer menes! Dan begint de introductieweek in Leeuwarden en weer een week later het "echte harde studentenleven!"
    Fijn weer wat te lezen, groet mama

  • 10 Juli 2006 - 16:59

    Pa:

    Mooi Nonnie, prachtige verhalen. Ik hoop dat je een dagboekje bijhoudt. Dan kun je ons straks alles nog een keer in geuren en kleuren vertellen. We hebben gelukkig ook al een paar foto's gezien;, je ziet er goed uit! Geniet nog volop, want vergeet niet: de tiet vlög as't gezellig is.

  • 10 Juli 2006 - 17:26

    Emma:

    Zo te horen vermaak je je nog prima daar, alleen beetje jammer dat je ziek bent. Hier vrij weinig nieuws, beetje werken enzoo. Word wel met de dag zwarter! Leuk verhaal (mis alleen de foto's) HAVE FUN kus Emma

  • 10 Juli 2006 - 17:43

    Anne:

    klinkt allemaal weer helemaal TOPPIE! leuk voor je. hier vrij weinig, morgen 1e dag bij IKEA laat denk ik mijn pinpas maar thuis ( of neem het stiekem mee ) hihi... ga je morgen wel weer ff mailen.
    kus

  • 14 Juli 2006 - 09:08

    Sjoerd:

    He,

    Hier is alles saai, behalve het verven in mijn nieuwe huisje. Das dus wel dik mooi.

    Vermaak je nog even daarzo!!

    Gr. Sjoerd

  • 15 Juli 2006 - 16:45

    Sanne:

    Zo te horen heb je het super daar, ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's!!

    Hoe is het weer daar dan?En hoe zijn de kerels?? Kun je me natuurlijk beter persoonlijk vertellen.. Hahaha! Hier is verder alles gewoon normaal, je kent het no.

    Vanavond Tropical Night in Hengelo city! Tropical is het in ieder geval zeker!

    Trouwens ff over salsa, misschien kun je je beter online ff aanmelden voor beginners 3...

    Maak er nog wat van!

    Liefs, Sanne

  • 24 Juli 2006 - 16:28

    Aniek:

    Meisje, meisje... tijd voor een nieuw bericht :P en fotoooows :P He wanneer kump zwoerdje eigenlijk terug? :) Al te gauw zeker? hmm... Hier gaat goed, op een hondenbeet na!!! haha!
    Doeggggggg Aniek

  • 26 Juli 2006 - 09:18

    Bram:

    Ha Manon,

    Het lijkt erop dat je je zoals verwacht optimaal vermaakt. Geniet er van en ik kom je in Nederland zekers weer tegen.
    Groetjes,

    Bram

  • 28 Juli 2006 - 11:46

    Marlou En Dion:

    heey Nonnie!

    Zo te lezen is het geweldig daar! Hier weinig aan de hand... Beetje werken enzo... Nog een paar daagjes en dan gaan wij ook mooi vakantie vieren op KRETA! haha we spreken je snel naar de vakantie! maak er nog een mooie tijd van!

    kus Marlou en Dion

  • 29 Juli 2006 - 12:03

    Pa En Ma:

    Hoi Manon,

    Het is gelukt, we hebben 5 foto's op de site gezet!

    Groetjes van uit een zeer zonnig Hengelo

  • 29 Juli 2006 - 14:44

    Aniek:

    He nonnie! nive to see the pictures :) haha! joe look good!
    ieieiel die slang!! hahaha! stoer hoor ;)
    X Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 63186

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: