Wir sind da!! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu Wir sind da!! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu

Wir sind da!!

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2008 | Duitsland, Berlin

Hey lieve mensen!
Aangezien ik vanaf hier op geen enkele andere site kan dan deze of die van het dispuut, denk ik dat ik toch maar een blog ga bijhouden:) In ieder geval vandaag!
Allereerst ff een dankje wel naar iedereen--> de dames in Ljouwert, alle mensen die er zaterdag waren, iedereen die belde/sms/mailde. Heel erg lief dat jullie allemaal aan mij dachten!
Maargoed, nu zitten we dus in Berlin! De reis ging goed en we werden netjes van het station opgehaald door Julia. Met haar zijn we met het openbaar vervoer naar het wohnheim gegaan. We wonen niet in het centrum, maar we hoeven maar 20 met de tram/metro. En het is iets van 10 met de tram naar school. Dus niets te klagen! En de kamers zien er echt wel goed uit. Wel lekker duits, maar dat hoort natuurlijk ook zo!! En douche, toilet, wasbak, 2 kookpitjes, een koelkastje, wat kastjes en een kraan. Wat heb je nog meer nodig? In de kamer zelf staan 2 kasten, een bed en een bureau. Then again: wat heb je nog meer nodig? Ik ga me hier wel thuis voelen:) We gaan in ieder geval morgen na school naar de Ikea om even wat dingetjes te kopen, om het was gezelliger en huiselijker te maken. En we zijn net al naar de Lidl geweest om de koelkast (en onze buik) te vullen. Verder is het hier inderdaad wel spartaans ingericht.... dus mochten er binnenkort mensen op bezoek komen: vraag eerst ff of je nog iets voor me mee kunt nemen:) Keb geen pannen, servies, bestek, keukenapperatuur, douchegordijn, tv... ik kan nog wel ff doorgaan:) Maar ik zie het hier wel helemaal goedkomen. Ik sluit af, want ik ga een filmpje kijken.
Toedeledokies!

  • 01 Oktober 2008 - 21:07

    Aniek:

    Zwoerdje!! Du da! :P Anika hier :P Jammer dat ik er zaterdag niet bij kon zijn en je niet meer gezien heb kort geleden!! We kunnen wel gaan skypen :D
    Ayooo (K)

  • 01 Oktober 2008 - 21:19

    Mutimanon:

    Hoi Nonnie,

    Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie nog even tijd hebben gehad om wat boodschappen te doen!
    Succes morgen op school!
    Je bent toch wel een duitse film aan het kijken?!
    Vlekjes die Muti

  • 02 Oktober 2008 - 05:36

    Bruder:

    Schone arbeit schwester! Wir mussen das haus inrichten! (vrij vertaald naar Eric Cartman :P)

  • 02 Oktober 2008 - 11:59

    Jasmijn:

    Heej berliner!

    We missen je nu al! Maar fijn dat je reis goed is gegaan :) Hoe was je eerste schooldag? das vandaag toch? Trek je dan je nieuwe shirt aan?! :D x

  • 02 Oktober 2008 - 15:29

    Lisanne:

    Heej,

    Wat goed om te horen dat de reis goed is gegaan zit je samen met nathelie op een kamer?? Jasmijn en ik nemen zeker wat voor je mee! Hoe was je eerste school dag?? Ben benieuwd!!

    Kus

  • 02 Oktober 2008 - 19:58

    Jessica:

    haaaaaaaaaaaj lieve non!

    aaaaaaaaah ik mis je nu echt al! maar het doet me goed dat je het wel ziet zitten daar.. ik had je nog een sms gestuurd woensdag, maar ik vermoed dat je toen al weg was..

    succes leipooooo!!

    xx

  • 03 Oktober 2008 - 07:18

    Sanne:

    Manon! je bent er! dit is goed nieuws! :D

    succes met de eerste duitse schooldaagjes, en natuurlijk met de rest

    kuuuuuus

  • 05 Oktober 2008 - 11:59

    Anne:

    Na du bootsjunge, Wie gehts denn?
    hier ff een berichtje uit het regenachtige hengelo, alles cool!
    nog weinig te melden.
    Hoe staat het leven in Berlin? denk je aan de beren? zie je een nieuwe? direct interviewe haha.. Nee nee 1 druk op de cameraknop jeweethet.
    nou aufwiedersehen!!

  • 09 Oktober 2008 - 08:04

    Judith:

    Ja ik heb hem gevonden!!!!
    manon!! lekker dat het goed gaat.. ik mis je wel! en de lekkere dingen :P
    maar fijn dat het goed gaat en ik ga nu deel 2 ff lezen ;)

  • 02 November 2008 - 19:12

    Aniek:

    Zwoerdje, wie gehts? Du bist still :P Mijn duits is nicht so sterk ;)
    Ajuutjes (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 63189

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: