The Wombats - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu The Wombats - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu

The Wombats

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2008 | Duitsland, Berlin

Hier weer ff een berichtje van mij, puur omdat ik mij momenteel verveel en ik nog steeds niet op hotmail kan, GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!! Ik ga er morgen achteraan en dan hoop ik vanaf woensdag eindelijk onbeperkt internet te hebben:) Want ik kan nu wel op veel websites komen, maar ik kan geen https openen, wat inhoudt dat ik nergens kan inloggen etc. Noujah, nergens... wel op waarbenjij... gelukkig maar! Maargoed, krijgen jullie direct een kleine update over de laatste dagen. Vanaf donderdag zijn Nathalie en ik eigenlijk elke dag hele dagen van huis geweest. Naar de Ikea, Woolworth, Lidl, Baumarkt etc. En dit alles natuurlijk om een beetje een gezellige kamer te creeën. Ik heb nu een tafeltje van de Ikea, een paar posters aan de muur, een dweil, een douchegordijn etc. En als het goed is dan komt paps dit weekend langs om nog wat spulletjes te brengen. Dus dat is een goed vooruitzicht.
En voor de rest vermaken we ons prima hoor:) We hebben al een gezellige avond gehad met wat mensen van het Wohnheim, we hebben de andere Erasmus-studenten leren kennen (voornamelijk polen en een paar verdwaalde franzosen en belgen), we zijn al naar de bios geweest (burn after reading) (heerlijk in het duits) en als klap op de vuurpijl zijn we gister naar The Wombats geweest!!!! En dat was echt helemaal te gek!!! In één of ander omgebouwd oud treinstation. En dan hossen met zijn allen:) Nathalie kende het niet, maar nadat ze wat op youtube had beluisterd ging ze graag mee. Ook hebben we al kaartjes voor Saybia, die komen de 20e. En we hebben al een lijst gemaakt met waar we allemaal naartoe gaan aankomende 2 maanden, onder andere: (om jullie ff jaloers te maken:)) The Streets, Keane, Heather Nova, The Roots, Everlast en The Fratellis. En nu denken jullie vast: waar haal je het geld vandaan? Nou, een kaartje kost maar tussen de 16 en 25 euro:):):)
En als het een beetje meezit dan gaan er nog wel meer mee naar de concerten, dus wanneer we dan duits praten, kunnen we het ook afschrijven onder het kopje: school:)
Vanavond gaan we met alle Erasmus-studenten iets drinken om elkaar te leren kennen en informatie uit te wisselen etc. En dan beginnen morgen de colleges. En het wordt druk! We hebben ons nu voor zo'n beetje alle colleges ingeschreven, omdat je tot volgende vrijdag mag "snuffelen" en dan moet je een definitieve keuze maken. Dus we gaan lekker elke dag van 08.00 tot 19.00 naar school. Yeah... Nou dit bericht is alweer lang genoeg... ik kap ermee.
Hopelijk snel tot mailens!!
Xus Non!






Stukkie voor paps en mams: aangezien ik niet weet wanneer ik internet heb, meld ik het ff via hier:) Als het goed is komt de moeder van Nathalie woensdag langs. Als ik meer weet over de tijd dan laat ik het weten. En als het goed is heb ik vanaf vanavond een duitse SIM, dus dan kunnen we ook ff bellen. Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die mee mogen, onder het mom van: je rijdt toch deze kant op:) Maar dat horen jullie nog van me. Xus Nonnie!

  • 06 Oktober 2008 - 15:21

    Mutti:

    Hoi Nonnie,

    Goede berichten!! We dachten afgelopen weekdnd dat je stil in een hoekje in je ontzettend ongezellige kamer zou zitten...., maar niets dus van dat alles!
    Heute Abend rufen wir an!


  • 06 Oktober 2008 - 18:31

    Aniek:

    Hihi Wunderbar :):P Go zwoerdje!
    xxx

  • 06 Oktober 2008 - 18:44

    Frau Meyer.:

    mooie verhalen, alleen dat van 08.00 tot 19.00 uur naar school valt een beetje tegen niet. Ikea, Ik Kan Er Alles
    (vandaan halen hoort er eigenlijk ook nog bij), heet dat toch? haha nou ideaal, kearl jouw pa komt dit weekend? hallo? mag ik mee haha.
    Ga je wel lastig vallen daar hoor.

    Aufwiedersehen!!

  • 06 Oktober 2008 - 20:13

    Manon:

    he!
    Dat klinkt allemaal erg mooi! alleen dat school is wat minder maar ja dat is bij zaak toch? of niet? :d
    Nou doe t vooral niet rustig aan!
    Tot mails!
    dikke kus

  • 07 Oktober 2008 - 07:55

    Bruder:

    In een hoekje zitten maakt niet uit, is toch geen kaasschaaf aanwezig :P! Ola jezus. Als je een mobiel hebt wel ff mailen he! London was vet! Ik dacht er aan om half november de eerste keer langs te komen, alleen als je dat kan combineren met de concerten natuurlijk! Hoeveel kunnen er op je kamer slapen?

    Sieg doei!

  • 07 Oktober 2008 - 19:18

    Wout:

    Heb 'em gevonden Manon! Het klinkt allemaal erg goed (ook hier)! En geen gek rijtje met The Streets, The Roots en The Fratellis:)
    Viel Spass und wir sprechen einander!
    X Wout

  • 09 Oktober 2008 - 08:09

    Judith:

    Jeetje mina wat een feesten! maak je ook foto's?? ik wil je paleisje wel is ff zien :P
    Nou maak een goede keuze.. geniet er lekker van..
    Trouwens nog leuke duitse mannen???
    kuskus

  • 10 Oktober 2008 - 20:51

    Emma:

    Hey hey.
    Klinkt allemaal wel weer goed hoor. Mooi feesje!
    Veel plezier dit weekend met papa en mama. Nou dag dag
    kus emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 63174

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: