Na lang wachten: Vakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu Na lang wachten: Vakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu

Na lang wachten: Vakantie!

Door: Moi

13 December 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Woensdag 14 november was het eindelijk zo ver: we gingen!
Om 10 uur reed onze prive taxi voor (lees: papa en mama) en die leverde ons netjes op tijd af op Dusseldorf Airport. Na de gebruikelijke doei-smak-smak gingen we door de gate. Nog voor het vliegtuig opsteeg zaten we al helemaal verstrengeld in een film. 4 films later waren we alweer in Dubai. Na een heel lange rookpauze vlogen we door en na nog 4 films waren we in KL. Bestemming bereikt. Gelukkig onze tassen ook:-) Eenmaal buiten gutste het zweet overal waar het in NL noiit gutst, dus pakten we snel de airco trein naar KL Sentral. Nog een trein later waren we in Chinatown. Hier vonden we een cheap hostel in een lekkere stinksteeg en hebben we ons snel ontdaan van de winteroutfit.
Na een heerlijk zweterige jetlagnacht zijn we er op uit gegaan. Éerst maar eens de 2 grote broertjes gezocht ( twin towers) en daar tickets gekocht voor de volgende dag. Daarna heerlijk in het park gezeten en geluncht. Toen op de trein gestapt naar de Batu Caves, iets buiten KL. Dit is een tempel in een grot, die achteraf een beetje tegenviel, maar we hadden wel onze dagelijkse workout gehad: 272 treden beklimmen in de volle zon!
'S avonds hadden we afgesproken met Tom, een vriend van broerlief, die daar woont en werkt. Hij heeft ons meegenomen naar een ander gedeelte van KL waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken. Nadat ook Kavita ( verloofde Tom) was gearriveerd, werden we overspoeld met goeie tips voor onze reis.
Zaterdag zijn we aan de wandel gegaan naar het Islamic Art Museum, de Nationale Moskee ( waar we een schitterende paarse burka aankregen) en de tmis square mall. Niet dat we zo gek zijn van malls, maar deze heeft een 8-baan...
Vlak voordat het bgon te schemeren, hebben we ons gehaast naar de twin towers, aangezien we tickets hadden gehaald om omhoog te gaan. En dat is best hoog... 400 nogwat meter!
Zodra we weer met beide benen op zeeniveau stonden hebben we de trein gepakt naar Tom en Kavita. Met hen zijn we naar de fire flies geweest. Deze vliegjes lichten in het donker op tot kerstverlichting, wat er toch wel heel bijzonder uit ziet. Na de boottocht zijn we nig wat gaan eten (vers seafood:-) ) en daarna werden we netjes voor ons hostel afgezet.
Ik ga dit bericht even proberen te posten... fingers crossed!

• 13 December 2012 - 08:20

Frank:

Klinkt allemaal heel bekend, alleen die fireflies heb ik gemist. Eten is zo lekker daar, ben jaloers!

• 13 December 2012 - 16:27

Rita Meere:

Hey Nonnie, fijn eindelijk wat meer te horen.
    Ik ga gauw de rest lezen...