BAH - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu BAH - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu

BAH

Door: Moi

13 December 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

De 18e vertrokken we met de bus richting de Cameron Highlands. Dit is in het noorden van Maleisie en eeft een berglandschap. Hier hadden we ons opgegeven voor een mooie hike die zou beginnen op de hoogste berg en zou eindigen op een theeplantage. Maar natuurlijk regende het, waardoor we eerst naar een soort van reptielen en insecten farm gingen (heel grote spinnen enzo...) en daarna door naar de Mosty forest. De bussen hier zijn volledig bedekt met mos aangezien het er zo vochtig is. Na een wandeling door het bos en uitleg over alle genezende krachten van de flora, gingen we naar de theeplantages. Dit was wel heel mooi om te zijn. Allemaal groene vlaktes tussen de bergen. Als het lukt om foto's te plaatsen, dan kan ik het laten zien. We weten nu ook alle stadia die het theeblaadje moet ondergaan totdat het gedronken wordt. We hebben onszelf uiteindelijk natuurlijk ook getrakteerd op een kopje plaatselijke thee, die BAH heet.
Uiteindelijk zijn we ok nog de berg opgegaan, maar helaas was het veel te mistig, waardoor we elkaar amper konden zien.
Toen kregen we een beetje strandkriebels, waardoor we de volgende dag de bus naar Penang hebben gepakt.

• 13 December 2012 - 16:31

Rita Meere:

"Bah", wat jammer van die hike...maar je bent toch op de top geweest!