Op hoop van zegen... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu Op hoop van zegen... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van nonnie - WaarBenJij.nu

Op hoop van zegen...

Door: Moi

18 Januari 2013 | Indonesië, Senggigi

2 Januari

Volgens mij eindigde mijn laatste verhaaltje op Gili Meno, dus daar pak ik de draad weer op. 'S ochtens om 08.00h vertrok onsschattige, kleine, overvolle bamboe-bootje richting lombok. Rond 10.00h kwamen we aan en na een kleine wandeling vonden we een metertaxi en een verdwaalde Duitser, die wel een taxi wilde delen. Nog eens 45 min later waren we in Senggigi en met zijn 3en samen nog geen 6 euro armer. We checkten in in Hotel Ellen. Vergeleken met onze bungalow op Meno was dit weer een ouderwets nasty kamer, maar er was een lekkere douche en redelijke bedden. Door de miezerregen zijn we op onderzoek uit gegaan en kwamen er jammergenoeg snel achter dat dit een spookstad is in het regenseizoen. Gelukkig trekken tempels zich niets aan van seizoenen, dus hebben we koers gezet naar een schatig klein tempeltje op de rotsen. Daarna lekker uit eten geweest en ons geinformeerd over alle mogelijkheden in en om Senggigi. We wilden namelijk graag de 3 daagse trekking naar de top van een vulkaan maken, maar we hadden al van wat locals gehoord dat dat te gevaarlijk was wegens de weersomstandigheden. Natuurlijk vonden bij de tourist centers dat het allemaal nog best wel kon. Ondanks dat de vulkaan altijd vanaf 10 jan sluit en de regen al heftiger was dan andere jaren. Daarom besloten we geen tour te boeken, maar er gewoon zelf naartoe te gaan. Maar niet voordat we ons visum verlengd hadden, daarom zijn we de volgende dag eerst naar de immigratiedienst in Mataram, de hoofdstad, gegaan. Wat trouwens een oersaaie stad is. We waren blij dat het visum na 2 uur geregeld was en we er weer weg konden.

De 4e hebben we een Canadees stel overgehaald om ook naar Senaru te gaan, zodat we een auto konden delen. Scheelt weer de helft toch:-) daar aangekomen kwam het met bakken uit de lucht. Maar het was nog vroeg in de middag en het zag er niet naar uit dat het nog droog zou worden, dus zijnwe er met onze mooie ponchos op uit gegaan. Op zoek naar de watervallen. En we hebben ze gevonden! Na een supermooie wandeling langs rijstvelden en jungle, kom je uiteindelijk bij 2 watervallen waar het water naar beneden knalde. Dat is dan wel weer een voordeel aan het regenseizoen:-)
,s avonds bleek het dorp overspoeld te worden met een soort van plaag van insecten. Een soort van kever-wesp combi. Ze zaten overal! Je kon je niet bewegen of je zat alweer onder. Op een gegeven moment zaten er zoveel op de patio, dat je de kleur van de tegels niet meer kon zien. Lekkuh.... het bleek ook geen pretje om de berg op te gaan, dus gingen we er de volgende dag weer vandoor. Het bleek ,s morgenvroeg opeens droog te zijn, dus hebben we de wandeling van de dag ervoor gedeeltelijk overnieuw gedaan om wat mooie foto's te maken. Daarna stapten we in een heel klein pick-upje (met z'n 3en voorin) opweg naar Labuan Lombok. Onderweg bleek dat er wat bruggen mistten, waardoor we af en toe moesten omrijden, maar meestal gewoon met gekke capriolen (lees: planken...) aan de overkant kwamen...

• 18 Januari 2013 - 17:59

Jema:

Hoi Nonnie en Ems,

Ik merk wel dat jullie zo langzamerhand echt "insektenvrienden" zijn geworden. Overal komen ze op jullie af, ze reizen gewoon stiekum mee! Zo'n blanke huid is natuurlijk weer eens wat anders....

Jammer dat het qua weer zo vaak tegen zit, dat is gewoon pech hebben! Maar zo te lezen trekken de dames er ondanks de regen wel regelmatig op uit om alles te ontdekken en te fotograferen zodat ze ons later kunnen trakteren op fraaie plaatjes!

Veel plezier in Yogja, shoppen en genieten maar!