Update:) - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu Update:) - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu

Update:)

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2008 | Duitsland, Berlin

Hey mensen,
Hier weer eens een berichtje van mij. Sorry, het duurde even... maar dat heeft meerdere redenen. Ten eerste lijkt het wel alsof een dag hier maar 12 uur heeft. Voor je het weet is er weer een dag voorbij. Dit komt denk ik ook omdat ik redelijk veel uren op school maak, dan nog boodschappen moet halen en dan naar huis moet. Of tewel, het komt zelden voor dat ik voor 17.00 uur thuis ben. En dan moet je eten, huiswerk maken en dan meestal weer de hot op. Alleen is alles ongeveer een uur reizen. Zoals je in Hengelo en Leeuwarden even naar een vriend/vriendin gaat of ff de kroeg ingaat, zo ben je hier eerst minimaal een uur onderweg voordat je ergens bent. Dan ga je ff film kijken, kletsen, naar de bios, naar een museum of iets drinken en dan weer een uur naar huis. En dan snel slapen want de volgende ochtend weer vroeg school:) Zo zien jullie wel: ik heb niet veel vrije tijd. Aan de ene kant goed omdat ik totaal geen tijd heb om mij te vervelen, maar aan de andere kant heb ik dus ook niet veel tijd om mijn sociale contacten te onderhouden. Sorry hiervoor. Sorry dat ik niet veel op de site zet en geen lange mailtjes stuur. Misschien dat het in de loop van de tijd wat rustiger wordt en dat ik dan wat socialer kan zijn:) Maargoed, het belangrijkste nieuws van hier is: ik heb het goed hier. Ik heb echt heel leuke mensen hier leren kennen waar ik veel leuke dingen mee doe. En er is hier elke avond wel iets te doen. Wat me er aan doet denken dat ik weer een concertkaartje heb gekocht: ik ga 27 november met Elke (een meisje uit België) naar The Roots. Vet leuk:) Ik heb nog veel meer concerten waar ik heen wil, alleen ik kan niet altijd iemand vinden die mee wil, haha. Misschien heb ik toch een beetje een rare smaak:)
Verder weinig nieuws van deze kant denk ik... ja school is nog steeds een rommeltje, maar dat heeft ook wel weer zijn charme. Niets is hier geregeld en alles loopt mis. Zo hebben we officieel nog steeds geen cursus duits. Ikke gelukkig wel, aan een andere school, maar bijna alle Erasmus-studenten zijn hier nu anderhalve maand en hebben nog geen cursus duits. Verder is alles ook nog onzeker rond ons lesplan. Kunnen we de vakken wel of niet volgen, is er wel of niet plek? Je hoort het: lekker chaotisch:) Maar het zal zich allemaal wel oplossen.
Mijn kamer voelt ook al helemaal als thuis, zeker nadat paps en mams een paar weken terug een aantal (lees een auto vol) spullen hebben langsgebracht. Lekker borden, bestek, een magnetron, glazen en natuurlijk: een koffiezetapparaat:)
Nou dat was hem wel, ik zal zo ff een paar nieuwe foto's uploaden. En wanneer ik iets spectaculairs te vertellen heb, dan meld ik me weer!!
Xusjes van deze Berliner Bol:)

  • 03 November 2008 - 23:20

    Jeweetwel:

    Hoi Manon,

    Net op de valreep dat ik naar bed wil zie ik dat je zowaar een berichtje op de nonniesite hebt gezet!!! Fijn dat je daar even tijd voor hebt gemaakt en leuk dat we ook nu gezichten hebben bij de namen.
    Viel Spass und aufwiederhören....

    vlekjes jeweetwel

  • 04 November 2008 - 01:10

    Nora :

    ola wow je maakt lange dagen zeg op school
    goed dat je t naar je zin hebt daar :)
    praten ze ook engels of moet je de hele dag duits spreken zal wel t laatste zijn :p....

  • 04 November 2008 - 06:51

    Juud:

    Goed bezig studiebol!! ik moet nu ook naar school... gelukkig heb je naar je zin!!! :)

    Kusjes

  • 05 November 2008 - 10:21

    Aniek:

    Gut zu heuren :P Toll! :)

  • 05 November 2008 - 13:26

    Martine:

    Hee manon!

    Nou zo te lezen gaat het super goed daar, mooi zo! wel bagger dat je een uur moet reizen! maar zo te horen is het ivm alle gezelligheid wel waard! Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid over je schoolplannen!

    liefs tien

  • 07 November 2008 - 09:22

    Willemijn:

    Zo te horen is het wel anders dan de Thorbecke;) hehe.. Maar echt leuk dat je al wat mensen om je heen hebt verzameld (hoe kan het ook anders;)..) Kan je al vloeiend duits, teksten lezen en uberhaupt iedereen verstaan?
    Veel plezierrrrr!!!

    Dikke kusss willemijn!

  • 07 November 2008 - 11:15

    Juudje:

    Hey Zwoerdje..

    Mooi te horen, dat het goed met oe geet! Geen nieuws is goed nieuws zeggen we toch altijd, en ik neem het je in iedergeval niet kwalijk, weet nog wel hoe dat ging op aruba.

    Hier verder niet veel nieuws, nog steeds lekker burgelijk en stiekem aan het aftellen voor 6 feb, CARNIVAL di ARUBA :D:D:D:D

    Hou je haaks, geniet, en laat anders even je duitse telefoonnummer achter dan kan ik je keertje bellen!

    Un Sunci

  • 18 November 2008 - 08:56

    Sannie:

    Zwoerdje!!

    Gaat goed daar he! Toppie! Ook al heb je niet veel vrije tijd, je deelt het goed in hoor!

    Ik heb het al door, jij gaat zooo'n heimwee krijgen.. Maar dat duurt nog heeel lang natuurlijk! Ik zou zeggen, plak er gewoon nog een half jaar aan vast.. Hadden we toen ook moeten doen!

    Ik wacht nog steeds op een persoonlijk Aruba groepsmail! Haha, met een pittige inhoud! :P Bint die Duutsers niet leuk?

    Nou hier is alles oke, druk met school. Beetje vertraging opgelopen, dus dat moeten we weer met hoge snelheid inhalen. Nou en verder zie ik natuurlijk nog steeds zwart voor ogen..

    Nou meid maak je niet dik om je sociale vaardigheden! Lupt wa los!

    Natte lebber, Sanne ;)

  • 15 December 2008 - 18:34

    Aniek:

    Neue update bitte :):P of beeldmateriaal is altiet welcome, haha!

  • 22 December 2008 - 11:00

    Marjolein:

    Lekker druk hier, leuke nieuwe berichten en wat doe je nou echt daar in Berliner Bol? Want ik krijg hele andere info via de mail. (hier wil ik mee zeggen brave stukjes op de weblog manonneke) Mooi, ik hou van Braaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 63168

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: