Jaaaaaaaahooooooooorrrrrr! Daar is ze weer! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu Jaaaaaaaahooooooooorrrrrr! Daar is ze weer! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van nonnie - WaarBenJij.nu

Jaaaaaaaahooooooooorrrrrr! Daar is ze weer!

Door: Moi!

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2009 | Duitsland, Berlin

Zo! Het duurde 2 maand, maar hier dan eindelijk een nieuwe update. Ten eerste: iedereen een gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat jullie het net zo mooi als ik hebben gehad:)
Geen idee wat ik moet schrijven... geef me een moment om er over na te denken...
Ik heb iig mijn learning agreement voor elkaar!! Dat scheelt. En ik heb voor alle vakken ook al gekozen op welke manier ik de toetsing wil. Je kunt hier kiezen uit een referat (presentatie), een klausur (schriftelijk), een hausarbeit (spreekt voor zich) of een mondeling. Niet alle vakken geven je de keuze tot kiezen, maar waar ik kon kiezen, heb ik gekozen.
Verder werd ik vanaf midden/eind november al lastig gevallen met kerst. Nog nooit zoveel kerstmarkten, kerstetalages, kerstlichtjes, gore glühweingeur etc gezien en geroken. In het begin is het leuk, maar op een gegeven moment krijg je er genoeg van. Mijn ouders kwamen midden december langs en we liepen 4 dagen lang letterlijk van kerstmarkt in kerstmarkt--> je kon er niet omheen. Maar gelukkig zijn deze de afgelopen dagen allemaal afgebroken en opgeruimd.
Met kerst ben ik voor een weekje terug geweest naar H'lo en de 28e weer terug naar Berlin. De 30e kwamen Ems, Juud en Non naar Berlin. Met hun een beetje sight seeing gedaan en uiteraard samen oud en nieuw gevierd. Op de dag dat zij terug gingen, kwam Anne deze kant op om een paar dagen de berliner kroegjes van de binnenkant te bekijken. Al deze NLse gezellig was op de 5e afgelopen en toen begon het "gewone leven", of tewel het schoolleven, weer.
Afgelopen weekend ben ik met 5 andere dames een weekendje naar Dresden geweest. FF 3 dagen cultuur snuiven. We gingen vrijdag vroeg weg en kwamen zondag laat terug, dus we hadden goed te tijd om alles te bezoeken en bekijken. Ik moet eerlijk zeggen: het is een schitterende stad!!! Die duitsers weten wel hoe ze mooie dingen moeten bouwen! (jajaja, begin nu niet over de geschiedenis met de pruisen etc!!) Het was iig een geweldig leuk en cultureel weekend. Ik zal zo eens even wat foto's toevoegen.
Vandaag was het weer school, net als de rest van de week.
Aangezien een gedeelte van de Erasmus-groep eind januari/ begin februari weggaat (en dat nu akelig dicht in de buurt komt en de tentamens ook snel zijn) zijn er de komende tijd genoeg leuke dingen en feestje, dus ik hoef me hier niet te vervelen. En laten we niet vergeten dat ik volgende week maandag naar de Kaiser Chiefs ga!!!:D:D Nou dat was wel weer geneog onzin voor vandaag... meld me de volgende keer hopelijk iets sneller dan pas na 2 maand:D
Xusjes uit Berlin!

  • 13 Januari 2009 - 11:27

    Juud:

    Fraulein Meere, het is je vergeven. ;) Je hebt het ook zo druk! Do you like pinacolada na na naa na :D

    KUSJE Juud

  • 13 Januari 2009 - 14:12

    Manon:

    nou ik vergeef het manon uiteraard.. maar JUUD bedankt dat dit liedje weer in mijn hoofd zit!!
    DO YOU LIKE PINACOLADA NA NA NANA NANANA!!
    NANA NANA NA NANANA.....PINACOLADA!
    :D
    KUS

  • 13 Januari 2009 - 22:11

    Die Alten:


    Ha, du Kleine, schone Geschichte, aber wo sind denn die foto's?????
    Viele vlekjes von du weisst schon....

  • 14 Januari 2009 - 10:25

    Aniek:

    Heel vervelend allemaal, toch knap dat je het elke keer weer weet te presteren school als bijzaak te zien ;) hihi! :P zolang het allemaal goed gaat geen klagen toch :D btrrrr, succes nog daar!

  • 15 Januari 2009 - 12:01

    Nora:

    leuk weer s een update te lezen :D kun je nu ook al helemaal vloeiend duits spreken vast wel :p

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Januari 2009 - 19:48

    Emma:

    testing testing 1 2 3

  • 17 Januari 2009 - 19:56

    Pina Colada Fan:

    nou daar komt ie dan he!

    If you like Pina Colada´s
    and getting caught in the rain, if your not into yoga. If you have half of a brain, if you like making love at midnight, in the dunes on the Cape. Then I´m the love that you´ve looked for, write to me and escape.

  • 21 December 2010 - 11:10

    Jema:

    Hoi Nonnie,

    Hoe is het in Bangkok? Lijkt me mooi om deze site even te updaten...
    Veel plezier met Emma en laat maar eens wat horen via deze site

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 63170

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Sri Lanka

12 December 2013 - 15 Januari 2014

South-America

14 November 2012 - 30 Januari 2013

Asia part II

19 November 2010 - 30 November -0001

South East Asia here we come!

Landen bezocht: