A breeze of Thailand - Reisverslag uit Vangviang, Laos van nonnie - WaarBenJij.nu A breeze of Thailand - Reisverslag uit Vangviang, Laos van nonnie - WaarBenJij.nu

A breeze of Thailand

Door: Moi!

16 Januari 2011 | Laos, Vangviang

Hallo lieve lezers,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik weer iets van mij liet horen. Maar ik heb een goeie reden: ik vermaak mij zo goed, dat ik geen tijd en zin heb om ergens een uur achter de PC te kruipen. Maar vooruit: deze keer doe ik het toch!
Volgens mij sloot ik mijn laatste verhaal af in Bangkok,voordat we met de nachttrein naar Chiang Mai gingen. Nou, de nachttrein was ideaal! Emma en ik hadden een coupe voor 4 personen voor onszelf, dus we konden de hele avond kaarten op het bed van een ander en konden daarna heerlijk slapen op onze eigen schone bedjes. Rond 10 uur 's ochtends (4 januari) kwamen we aan in Chiang Mai. Nadat we een Guest House hadden gevonden hebben we het stadje even onder de loep genomen. We hebben toen direct een dagtour voor de volgende dag geboekt. We zouden om 8 uur 's ochtends worden opgehaald. Om half 10 kwamen ze eindelijk, nadat we er achter aan hadden gebeld... zo gaat dat dus hier, goed om te weten:)
De tour was wel een succes. We hebben op olifanten gereden en hebben ze gevoerd. Daarna hadden we een thaise lunch, om daarna aan een trekking te beginnen. Opweg naar de waterfall. Na een flinke wandeling kwamen we aan bij de waterfall en konden we daarin even heerlijk afkoelen. Afkoelen... bevriezen! Wat een koud water! Maar wel helder en lekker verkoelend. Daarna zijn we teruggelopen en hebben we op een bamboeraft gezeten. Het is de bedoeling dat je dan op het water drijft, maar wij zaten 20 cm onder het water... hmmz... verdacht:)
De volgende dag zijn we met de bus naar Pai gegaan. Dit is een rit van 3 uur, met bijna 800 bochten. Een ervaring apart. Hier kwamen we 's avonds aan en nadat we een hostel hadden zijn we naar de night market gegaan. Op het moment dat we naar bed gingen kwamen we tot de ontdekking dat ons bed alleen uit hout bestond... er lag wel een matras, in een matrashoes, maar dat was dus hout. We hadden niet veel verwacht aangezien we in een klein bamboehutje sliepen, maar dat de grond nog zachter was dan het bed...
De volgende ochtend hebben we dus direct een nieuw GH geboekt. Daarna hebben een scooter gehuurd en zijn we er op uit gegaan. We zijn naar de Pambok Waterfall gereden en hebben daar na een flinke klim de waterfall bekeken. Daarna zijn we naar de Canyon gegaan. Dit was net een speelparadijs voor mij. Lekker klauteren en overal een mooi uitzicht. De volgende dag zijn hebben we de scooter weer gepakt en zijn we naar de hotsprings gereden. Dit is een warm water bron. Echt zo warm dat je er een ei kan koken! Het stonk er dan ook heel erg naar ei... Daarbij was het ook 5 euro entree om er even in te dippen, dus zijn we verder gereden naar de Japanese Bridge. Of zoals de mensen daar zeggen: " The 2nd War World Bridge" . We wilden ook nog wel heel erg graag met olifanten spelen, dus reden we naar een olifantenkamp. Hier hebben we weer olifanten gereden, maar dan zonder zadel. De olifant bracht ook naar de rivier, waarna hij ons om de beurt van zijn rug afgooide in het water. Als je er dan weer opklom, dan spuuwde hij je natmet water. Al met al een geweldige ervaring!! Na het waterspectacel kregen we het nogal frisjes en bleek dat we in dat kamp ook in de hotsprings konden--> het water kwam uit de hotsprings, maar zat in gewone baden. Dikke chill! Hierna zijn we weer naar huisgereden om toch nog maar even een douche te nemen. Hierna hebben we direct de bus naar Chiang Rai geboekt, waarmee we de volgende ochtend vertrokken. Hier zijn we nog geen 24 uur geweest, aangezien er weinig te beleven was. Dus de volgende ochtend hebben we wederom weer een bus gepakt naar Chiang Saen. Na aankomst zijn we direct doorgegaan (incl. backpacks) naar Sop Ruek, voor het Opium Museum en het Golden Triangle. We waren met een tuktuk heen gegaan, maar op het moment dat we terugwilden, waren er geen tuktuks meer te bekennen. Toen hebben we maar lukraak wat mensen gevraagd waar ze naartoe gingen en konden we uiteindelijk meerijden in de schoolbusje van een klas uit Chiang Rai. De volgende dag werd het tijd om het land te verlaten en zijn we met de bus naar Chiang Khong vertrokken. Hier hebben we een bootje gepakt naar Laos--> Houay Xai. Je kunt Goor een stad noemen als je dit een dorp noemt... Dus hier moesten we snel weer weg! De volgende morgen zijn we met de 2-daagse slowboat naar Luang Prabang vertrokken. Hier kwamen we Emmie en Kim tegen,uit Raalte en Wierden. Emma kende hen al van Bangkok (voordat ik er was). Vanaf dat mo9ment reizen we samen met hen. Donderdag 13 januari kwamen we 's avonds aan in LP en hebben we direct de night market (tot 21.30 uur...) bezocht. De volgende dag hebben we de Phu Si geklommen--> de plaatselijke berg (100 meter hoog haha), waar een tempel bovenop staat en waar je een schitterend uitzicht over de stad hebt.
Zaterdagochtend waren we er vroeg bij: 05.15 uur stonden we al aan de weg. De monniken zouden hier om half 6 langskomen. Uiteindelijk kwamen ze pas om 06.45 uur. Maar we hebben wel wat foto's kunnen maken. Het was de bedoeling om daarna weer naar bed te gaan, maar dat lukte niet echt. Raar he?:) ' s Middags zijn we naar de meest mooie waterfall ooit geweest, de Kuangsi Fall. Zoiets moois heb ik zelden eerder gezien, ik zal proberen wat foto's toe te voegen. 's Avonds hebben we ons buikje gebuld met typisch Laotiaans eten. Je betaalt 1 euro voor een bord en dan mag je zoveel groenten en soorten mie etc op je bord doe als je zelf wilt. Voor vis en kip moest je bijbetalen.
Dan komen we aan bij vandaag. We zijn vanmorgen om half 10 vertrokken met een minivan richting Vang Vieng. Deze rit zou 5 uur duren. Uiteindelijk kwamen we om 17.00 uur aan... helemaal niet gek, als je bedenkt dat we 229 km door de (om de ) bergen moesten rijden. Maar het zag er allemaal wel heel mooi uit (soms net de Blue Mountains) en we kwamen ook door verschillende dorpjes, waar we de Laotianen aan het werk zagen. Momenteel zit ik achter de PC in het GH. Noujah... GH... we slapen hier in bamboehutjes, op een matras op de grond. We hebben gezamelijk WCs, maar de trekken niet door en er zit geen dak op, waardoor je allemaal hagedisjes op bezoek krijgt tijdens je sanitaire stop. We hebbe net al een ander GH voor morgen gevonden. Want morgenavond moeten we goed kunnen douchen en slapen, aangezien we morgen gaan tuben!!
Dit was het voor nu,ik word helemaal gek van het typen in het donker op een toetsenbord wat niet meewerkt.

Dikke kus aan iedereen!

• 16 Januari 2011 - 17:01

Nora :

Zozo in een bamboehut back to basic! zorg dat je niet teveel muggensteken krijgt of valt t mee daar Heb je ook een foto van de bamboeraft ben wel benieuwd :-)

• 16 Januari 2011 - 17:49

Pa:

Ik was vanmiddag blij dat ik iets van je hoorde. Ze zeggen wel eens "geen bericht, goed bericht" maar dat gaat voor mij niet altijd op.
    Wat een belevenissen en wat een prachtige foto's. En het verhalen vertellen kun je net zo leuk als je broer. Kij morgen uit voor de Pink Eye en heel veel plezier samen.

• 16 Januari 2011 - 17:55

Jema:

Hoi Manon,

Gelukkig eindelijk weer een berichtje van je met een schitterend reisverslag en prachtige foto's! Wat is het daar fantastisch mooi....

Heerlijk dat je goed weer hebt (gezien de mooie foto's) en dat je af en toe kunt afkoelen in een soort paradijs...

Voor morgen, wees voorzichtig, en pas goed op al je spullen.

Vlekjes, ook van Amber

• 16 Januari 2011 - 20:55

Jessica:

Hej meere peere!

Leuk om je verhaal weer te lezen en wederom fantastische foto's! Een en al jaloezie hier;) ik vind alleen wel dat je behoorlijk leip doet-> met olifanten spelen.. Nieuwe hobby zeker?;)

Haha geniet ervan! Kus jess

• 16 Januari 2011 - 23:40

Bruder:

Hazus,

Klinkt allemaal erg gaaf en ... het is ook erg gaaf! Ben alleen benieuwd naar wat nachtleven verhalen ;-)

Veel plezier met tuben en doe geen idiote dingen met al die rotsen onder water!

Wat is de volgende stop?

Gr

• 17 Januari 2011 - 17:20

Juud:

Nonnie!!! Heb je al Pink Eye? hihihi...
    Vet cool allemaal
    Dikke kus

• 19 Januari 2011 - 15:59

Ine:

Hartstikke leuk om te lezen wat jullie
    daar allemaal beleven. Bij het zien van de foto's werd ik wederom een klein
    beetje jaloers. Ik heb namelijk altijd al graag een keer op een olifant willen zitten. groetjes aan Emma

• 24 Januari 2011 - 10:10

Jasmijn:

Haai het was er een beetje bij ingeschoten om te reageren.. Maar beter te laat dan nooit ;)
    Blij dat je toch energie en zin hebt gevonden om iets voor ons te typen want het is echt leuk om te lezen! Hoe was het tuben? Have fun! xxxx

• 19 Februari 2011 - 22:59

Sanne:

Nonnie! Veel plaatsen komen me bekend voor, leuk om te lezen! Ik vond Chiang Mai erg leuk!
    Jammer dat de zwemband aka zwoerd je niet heeft geholpen tijdens de bamboeraft. ;)... Hier alles oke, flink de vetklep aan het wegwerken! :P

• 22 Februari 2011 - 16:02

Judith:

He Manon!
    Wat een ontzettende leuke verhalen... Jeetjemina wat maak je veel mee! en wat een mooie foto's..
    Jaloers aan deze kant!
    Geniet er nog lekker van!

xxx