Penang II - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu Penang II - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu

Penang II

Door: Moi

13 December 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

En we gaan weer verder met Penang!

Goed, wij fietsten dus over de A1 naar Penang Hill en kregen alle aandacht. Maar we hebben het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht en zijn met een heel leuk, steil treintje naar de top gegaan. Hier hadden we mooi uitzicht over het eiland, vanaf 833 meter hoog. Via de Kek Lok Si tempel zijn we weer teruggefietst en werd het ook haast donker. Eenmaal bij het hostel teruggekomen heb ik met het thuisfront geskypt tot de dierenarts kwam. Nog 1 woefje (van het prikje) en toen was het stil... ze is ingeslapen op mijn moeders schoot. Wat een mooi einde is voor amber, aangezien dat haar favo plekje was.

De 22e werd het hoog tijd om het saaie Penang in te ruilen voor Langkawi, dus hebben we het vliegtuig maar gepakt.

Direct na aankomst en het inchecken zijn we naar het strand vertrokken. Eindelijk zon, zee en strand!! Tot ver na zonsondergang hebben we hier gelegen:-)

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland over gaan crossen. Als eerste zijn we gestopt bij de oriental village, waar ook de ingang voor de cable car zat. iermee zijn we helemaal naar boven, naar het viewing point, gegaan. Natuurlijk was het mistig, maar na een half uurtje klaarde het op en konden we van ons uitzicht genieten.

We waren ondertussen wel weer toe aan wat verkoeling dus zijn we verder gereden naar een waterfall. Heel mooi en heel helder, dus daar moesten we even een duik in nemen. Nadat de lichaamstemperatuur weer normaal was, heben we ons weer in het zweet gewerkt, door naar de seven wells te gaan. Dit was 1 grote trap naar boven die wel oneindig leek! Maar eenmaal boven was het het waard. Zeven natuurlijke poeltjes met heerlijk ijskoud helder water. Hier heben we wel even wat tijd doorgebracht:-)
'S avonds hebben we ons getrakteerd op een welverdiende take out pizza, die we op het strand hebben opgegeten.

De volgende dag regende het natuurlijk weer.... dus hebben we de scooter maar weer gepakt. Toen hebben we het voor het eerst koud gehad! Daar zaten we in onze bikini met korte broek en hempje op de scooter, terwijl de regen als een soort van hagel op onze huid knalde. Na een uur waren we bij het craftmuseum waar we hoopten te drogen en warm te worden. Maar natuurlijk stond de airco hoog aan.... dus we zijn het museum door 'gerend' en maar weer op de scooter gaan zitten. En daar zagen we het....: een bordje waar hotsprings op stond. Binnen 10 minuten waren we er en zijn we er in gesprongen. Lekkuh!
Na een tijdje kwam er een horde gesluierde dames aan die bij ons zitten pootje baden. Ze waren aan het giechelen en vroegen daarna heel geinteresseerd waar we vandaan kwamen. En dat maakte voor hun veel duidelijk. We hoorden later dat het alleen bedoeld is voor pootje baden en dat niemand daar in zwemt.... :-)

Ana nog een zonnige stranddag daarna, hebben we de 26e het vliegtuig naar KL gepakt.

• 13 December 2012 - 10:03

Frank:

Aardig productie aan het draaien Jezus, netjes!

• 13 December 2012 - 14:40

Aniek:

He Dushi,
    Zit je je te vervelen of zo? :P Nou ik ben weer helemaal up to date heur :) tussen de rustige bedrijven door op dit moment reis ik gewoon met je mee, enjoy!

• 13 December 2012 - 16:38

Jema:

Mooie verslagen, maar waar blijven die mooie fotooooo's......???
    Daar kun je ons echt jaloers mee maken...