Hollandse glorie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van nonnie - WaarBenJij.nu Hollandse glorie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van nonnie - WaarBenJij.nu

Hollandse glorie

Door: Moi

14 December 2012 | Singapore, Singapore

26 November zijn we op het vliegtuig gestapt naar KL. Nu hoor ik je denken: daar waren jullie toch al geweest? Klopt als een bus en daarom hebben we op het vliegveld maar direct de bus naar Melaka gepakt. Melaka is ooit 'in handen' geweest van de VOC, wat je momenteel nog steeds hier en daar kunt zien. Zo hebben ze een Stadhuys, een Heerenstraat, een Nederlands kerkhof en een museum. Hier hebben we ons vermaakt met wandelroutes, musea etc. 1 keer hebben we niet terug gelopen naar huis, maar het lokale transport middel gebruikt. Niet omdat we niet wilden lopen, maar puur om dat het een belevenis op zichzelf is. Het is een fiets met een bak er achter. Een soort van karretje waar net twee Europese beschaafde kontjes naast elkaar passen. Dit klinkt misschien nog niet zo leuk, maaaaaar: deze karretjes zijn uitgerust met volledige muziek- en lichtinstallatie. Dus vol geflikker en met gangdamstyle wordt je voor de deur afgezet.. we zijn natuurlijk wel toeristen he:-)
Deze stad kenden we na 1,5 dag van binnen en buiten, dus op naar Singapore. De bus zette ons rond 16.00 uur af en na even lopen en zoeken hadden we een hostel gevonden. Toen wisten we direct dat het dure dagen zouden worden: 20 dollar per persoon per nacht in een dorm. En dan was dit een van de goedkoopste.... aangezien tijd geld is, zijn we er direct op uit gegaan om de highlights bij night te zien en singapore te leren kennen. Avondeten hebben we, heel fout, bij de Mac gedaan, omdat dat betaalbaar was.
De volgende dag zijn we naar het Sands hotel gegaan. Dit hotel bestaat uit drie grote torens, met een schip er bovenop. Ja indd... waarom niet? Een paar dollars armer liepen we in de Botanic garden, nadat we een Singapore view hadden gehad van bovenop de boot. Hier besloten we, met onze plattegrond en lonely planet er bij, dat we alles hadden gezien en dat we klaar waren voor het volgende avontuur.

• 14 December 2012 - 15:48

Jema:

Dat lijkt me superleuk in zo'n fietskarretje met muziek en lichtjes.....
    Je hebt al aardig wat bekeken deze maand, alleen pech dat het zo vaak regent!