Echte aapjes kijken - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu Echte aapjes kijken - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van nonnie - WaarBenJij.nu

Echte aapjes kijken

Door: Moi

15 December 2012 | Maleisië, Kota Kinabalu

Gister raakte ik dit hele verhaal kwijt, maar vandaag probeer ik het vol goede moed weer.
We landden dus om 23.30 op Borneo, in KK. Of tewel Kota Kinabalu. We lieten ze taxi stoppen in Australia place en gingen op zoek naar een slaapplaats. Jammer genieg stond er niets in de lonely planet over het feit dat alles hier 's nachts dicht zit... en met dicht bedoel ik ook echt dicht: grote tralies deuren die met dubbele sloten zijn vergrendeld. Gelukkig vonden we een hostel waar 2 meisjes achter de receptie sliepen. Na wat aanbellen en lief lachen, werden ze wakker, lieten ze ons binnen en 5 minuten later zaten we op onze kamer. We hadden hier redelijk wat ongenodigde gasten (lees: kakkerlakken), dus de volgende morgen zochten we iets anders. Aan de overkant van de straat zat ook een hostel, waar Ems en ik een dorm met onstweeen deelden. Hier hadden ze ook een tv lounge, waar je heerlijk kon hangen en HBO kon kijken:-) Maar tv kijken kunnen we thuis ook, dus gingen we de volgende dag eiland-hoppen. We begonnen op Sapi, waar we na een korte klim een heel mooi bounty-like prive strandje hadden. Daarna gingen we naar Matik, waar ze geen prive strandjes hadden... bummer!
De 4e werd het tijd voor een tour, namelijk: oerang oetans spotten. Dus reden we 's ochtends vroeg weg naar een rehab center. Hier mogen de apen hun eigen gang gaan, maar worden ze wel af en toe gewogen etc. Wanneer ze gezond genoeg zijn, mogen ze terug naar de echte bush-bush. Hier hebben we uiteindelijk drie van die troetelbeertjes gespot en zowaar een beete op de foto gekregen. Onze dag kon niet meer stuk:-)
'S avonds zijn we nog naar een cultural village geweest, waar we van alles en nog wat hebben geleerd. We zijn helemaal klaar voor survivor island! Hier zouden we dan ook de volgende dag naartoe gaan. Maarjah, het weer zat weer eens tegen dus gingen survivor island en de river cruise niet door. Dan maar weer een dagje naar Sapi, voordat we KK verlaten.

• 11 Januari 2013 - 09:10

Sanne:

Orang oetans! Gaaf zeg!! <3 Bounty eilanden!!