Manila & Mindoro - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van nonnie - WaarBenJij.nu Manila & Mindoro - Reisverslag uit Mindoro, Filipijnen van nonnie - WaarBenJij.nu

Manila & Mindoro

Door: Moi

07 Januari 2013 | Filipijnen, Mindoro

Manila

Nadat we waren ingecheckt in een hostel, waar in onze kamer net een twijfelaar tussen de 4 muren paste, zijn we op zoek gegaan naar een ATM. Na 12 anderen te hebben geprobeerd en de moed ons in de schoenen zakte, lukte het bij nr 13. De laatste in die wijk. Eindelijk geld! Nu konden we iets gaan plannen voor de volgende dag.
Het werd mindoro. Niet het mooiste eiland, maar wel redelijk in de buurt van manila. Eerst 3 uur in de bus naar Barganas, toen 1,5 uur met een bamboe bootje naar Puerto Galera en van daaruit met een busje naar White Beach. Na wat wandelen over het strand vonden we een bungalow en hebben we snel de bikini maar weer aangetrokken. Het water was hemelsblauw en superhelder. We besloten hier maar de rest van de week te blijven:-)
We konden hier ook goed cultuursnuiven. De bevolking bestond namelijk alleen maar uit westerse mannen tussen de 50 en 90 jaar, die hand in hand liepen met filipijnse meisjes tussen de 16 en 20 jaar... je hoort en ziet het vaak genoeg op tv, maar als je het dan een week lang ongegeneerd van dichtbij mee maakt... dat is andere koek!
Na de 17e hoeften we er niet langer naar te kijken. We vertrokken 's ochtends met een bootje en een bus terug naar Manila, waar rond 21.00 uur onze vlucht naar Singapore vertrok. Niet dat we zo graag weer naar singapore wilden, maar omdat het de goedkoopste manier was om op Bali te komen:-)

• 07 Januari 2013 - 17:22

Jema:

Dus eindelijk zon en genieten van de beach!

• 08 Januari 2013 - 09:49

Aniek:

Ik fluister: beter kun je niet verleid worden voor Joran ;P

• 11 Januari 2013 - 09:19

Sanne:

Gadsie, hekel aan zulke mannen, maarja voor de meisjes en haar familie is het toch geld.. Jullie zijn wel echt aan het eiland/land hoppen zeg!! Jeetje! Beetje te doen al die vluchten??